¶
PHILIPS
RECORDERS
E
L3538A-oo
2echr±ische gegevens
Netspanning : 110 — 127 — 220 — 245 V
Verbruik : ± 60 Watt
Buizen : EF86 — ECC83 — ECL82 — EM
Bancisnelheden: 4,75
cm/sec — 9,5 cm/sec
Freguency bereik : 4,75 cm/sec. —
50 9, 5 cm/sec. — 50
19 om/sec. —
50
50
Hz
81 — EZ8O
— 19 cm/sec.
- 7000 Hz
—15000 Hz
-20000 Hz
Spoeldiameter
: Max. 18 cm.
Speelduur : 4,75 9,5 19
cm/sec
Normaal band. : 2x120 2x60 2x 30 min.
Langspeelband. : 2x180 2x90 2x 45 min.
Snel vooruit- en terugspoelen :+ 2 min voor 360 m band.
Ingangsgevoeligheid
: Mikrofoon 5 mV
Radio (diode) 5 mV
Piek-up 200 mV
Dutput : max. 2 Volt
2,5 Watt.
Uitgangsimpedanties : 5 fl
ii
Copyright
Central Service Division NV. PHILIPS’ GLOEILAMPENFABRIEKEN, Eindhoven
Confidential information for Philips Service Dealers
Geschikt voor voeding uit wisselstroomnetten.
4’
ias en wisfreguentie toorniveau
(diode)
hoogohinig of diodeaansluiting voor weergave over een afzonderlijke versterker
45 kHz
beter dan - 42 dB
Printed in Hollend
93.711.19.1.27
|
SERVICE 1 |
1 J t |
t |
t |
Uitwisselen en instellen van onderdelen
Qpmerking: Na
reparatie de iosgedra±de schroeven en moeren goed borgiakken
Voor het smeren van
de te ervanen onderdelen wordt verwezen
naar hoofdstuk H
1, Uitkasten
Verwijder de knoppen en “6” en de kappen “4” en Draai de sierschroeven “3” en de 2 cilinderschroeven los.
• Verwijder de afdekkap
Verwijder de deksel “199”
van de bodemplaat en de PVC ring van het netsnoer
Draai de moeren van de haken “17” los0
•
Til het loopwerk uit de koffer
II- Toetsen “9”
(zie fig. 12 en 15)
a Vervanging
Draai schroef “116” los en verwijder pen “70”.
Haak de veren “68” “69” en “95”
los van de beugels “97” en “32” en de veren “37” en “109” los van de beugels “100” en “10Oa”
Verwijder schreef “H2” en beugel “1O3”
Draai de vier bevestigingaschroeven van de twee montage— beugels een paar slagen los.
• Schuif nu de gehele samenstelling eerst naar links en daarna naar voren Buig
hierbij de beugels “97” en
“32” iets uit elkaar.
• Verwijder nu de klemring “104” , waarna de as “101” zo ver als het
nodig is, om de beschadigde toets te kunnen verwisselen, naar links getrokken kan worden.
Denk om de ringen en busjes, die tussen de knoppen aangebracht zijn.
Boor nu de as “99”
“99” of “102” van
de uitgewisselde toets
Hermontage in
omgekeerde volgorde.
b Controle.
In de ruststand van C2 en (3 worden de schakelstrippen door de veren “107” en ‘iO8” naar voren
getrokken tot ze met hun eerste contact tegen de opstaande montagebeugel
rusten.
SK3. Druk de
weergeeftoets in
1. De statorcontacten en de contacten van de sohakelstrip van SK3 moeten goed tegenover elkaar staan0
Dit is in te stellen door de lip van
beugel “32”, waarmee de
strip naar achteren geschoven wordt, te verbuigen.
2. Als de weergeeftoets tot
zijn stootpunt is
ingedrukt mag de weergave niet onderbrok€n worden en mag het apparaat niet gaan gillen.
Is di-t wei het geval dan de moeren, welke de
beugel “66” opsluiten, een paar slagen op de stand 38
draaien, zodat de weergeeftoets niet meer zo ver ingedrukt ken worden.
EL
3538 —3—
3K2. Druk de
opneemtoets in.
1.De stator- en doorverbindin’scontacten van SK2 moeten ooci toenover
elkaar staan.
In te
stellen : als boven.
2.Druk de opzpoel— en daarna teruspoeltoets in.
De opnecm- en vcor2eeftDets riiceten nu door
strip “100” eblokkeerdv.or den.
III. Toetsen “11
• Veriïi jder de veer
“25”, of
de veer “53” en de veren “37” en
-1
• Drai ‘ie scLro “1 i ‘ ecn tar L3laen loo.
Veru:ijder de kle::ri:: ‘ni trh de stan “101” zover als het ncdi
is uit ntt .araat.
• Controleer na 1or tie hot .toppen, o— on teruspoeleii. Ai cie teru.L— 0fl o
iroltcets intdrukt is, moeten de opneem— en aeei;ocitu. t lLvoer. :ijn.
IV. Toetsen “14”
en “in (±‘i. 17/18)
a.
Voroi der da :jlii.pen de rirt
“145”, “144” of “145”, ‘‘1 54” en ‘1 5” en iz “1 42a’’
• TreK no “142” zo er
alo Let ne1i io ooi de bacchadiede toets ut t :;i3zlE.:, naar rocLt uit Let aTiaraat.
b. rcikien
Ccntoleer a juiste stond van de
schai:clstrip V2fl SKi
met de stanaan van ‘lazj sonaicelaar, die etekond
zijn op de principescherna’s.
De juiste stond van de schaI:c1ctri tij inedrukte 9,5 cm/sec
(5”/sec) en 4,5 cm (i 7/8”/soc) kan inezte1d worden door do opstaando lioen van beugel
“120” naar vcren of naar achteren to verbuigon.
V We fs kJonr
j”23
a. _________
Verviijder dc linker spoalschotel,
meeneenschijf, as en kopLelrol.
o Verwijder veer “108”.
• Soldeer de verbindingen las.
• Trek de
schakeistrip aan de achterzijde uit het apparaat. Vorwijder de strip met de
statoroontacten.
b. Controle
De contacten van de scakoistrip moeten zov:el in de xust— stand als in de staJ. voerLave in Lot middon
van de stotor—
eontactm liçnen. Ze aceton oed contact net elkaar ma:on. : de ruststancL oort
‘i oLa.:lotrip act hot eort contact tecn de getrokhon.
EL
3538
In de stand weergave kan de stand van de schakeistrip ingesteld worden door het
verbuigen van de onderste lip van beugel “32”.
VI. Opneemschakelaar SK2 “24”
Vervanging en controle als onder V beschreven is.
Vu0 Relais Rel “57”
a. Instellingen
• De contacten 93 en 94 van 8K8 moeten als de opneem— of weergeeftoets of de
op— terugspoeltoets ingedrukt is goed contact met elkaar maken.
Zonodig de koperen strip van 8K8 verbuigen.
b. Controle
• Druk de weergeeftoets in.
• Sluit het apparaat aan op 180 V en zet de spannings— carrousel in de stand
220 V.
• Sluit de contacten van SK9 kort. Het relais moet nu zijn contacten sluiten en
Re2 moet de vergrendeistrip “lOOa” wegtrekken.
VIII.Poetskop K2 “39”
a. Instellingen
De bevestigingeschroeven “165”, “166” en “167” moeten zo ver vastgedraaid
worden dat de bovenkant van de kern van de kop 0,5 mm boven de band uitsteekt.
b. Controle
Neem een signaal van 1000 Hz met een ingangsspanning van 200 mV op de
radio/piek-up ingang Bu3 op, waarbij de volumeregelaar geheel rechtsom gedraaid
moet zijn.
• Geef deze opname weer en regel met de volumeregelaar “6” tot de
uitgangespanning op de L -
uitgang 1 V bedraagt en laat de volumeregelaar
in deze stand staan.
• Draai de band om en poets het spoor, dat tegenover het spoor ligt, waarop net
de opname gemaakt is.
Draai nu de band weer om en geeft het 1000 Hz signaal weer.
De uitgangsspanning moet nu >. 850 mV bedragen.
Is deze spanning te laag, dan is de kop te laag ingesteld.
• Controleer het stoorniveau. Is dit te hoog, dan de draden van de motor en/of
de draden van de nettransformator om- draaien.
EL
5558 —5—
IX. Opneem/weerroefkop Ki “4Q
a. Instellin’
De bevestigingsschroeven “171”, “160” moeten zover vastge— draaid worden, dat de bovenkant van de kern van de kop gelijk ligt met de bovenkant van de band.
Leetinstel liri
Sluit een buisvoitacter op de L — uitgang aan.
• Breng een tostband met 8000 Hz, opgenomen op 19 cm/sec. (71-”/sec) bandsnelheid, aan.
• Draai de
voluraeregelaar “6” en de klankkleurregelaar “5” geheel
rechtsom
Druk de 19 cm/sec (7-”/$ec) snelheidstoets in.
Stel nu met schroef “iCi” zo.in, dat maximum uitslag van
de buisvoitmeter vïordt verkregen.
Qpr:erkin : iien testband met 6000 Es, opgenomen op 19 cm/ sec
(7-k”/zec) bandarielkeid wordt door de Centrale service Afdeling
geleverd onder codenumsier A9 868 59.
b. Contrele
• Poets een stuk band.
Draai de band om en neem een signaal van 1000 Hz met een ingangsspannin van 200 siV op de radio/nick—up ingang op het spoor,
dat tegenover kat net epoetzte spoor
ligt, olD.
• Draai de Lind weer om en speel het gepoetste spoor af. De 1000 Hz toon mag nu niet hoorbaar zijn. Is dit wel het geval dan staat de kop te laag en moeten de
schroeven 171’ “180” en “181” 6n of twee slagen losgedraaid worden. Hierna de
spieet van de kop met de testband weer instellen.
Aandrukvilt “.1”
Controle
Het aandrukviltje
moet zonder tegen het afschersikapje geklemd te raken tegen de kop Ki aingedrukt vorden en moet goed tegen de spieet van
de kop drukken.
De aandrukkracht viin het viltje moet 15—25 grv bedra8en, en is als volgt te
meten
Breng een stuk band langs
de koppen en buiten de toonas om aan..
• Leg een knoop in het uiteince van de
band aan de kant van de toonas.
Druk de weergeeftoets in.
• Steek de OITS van een veerdruk—meter in de knoop en trek de band naar rechts.
• De kracht, die nodig is eis de band in beweging te krijgen, moet liggen
tussen 15 en 25 gr.
In te stellen door de veer van de afscheriskap te verbuigen.
—6—
EL 3538
XI. Vliewiel “44” (fig. 11 15, 14)
a. Vervanging
• Verwijder de rem, aandrijfsnaren “60” en “ 61” ,
spoel— schotels,
assen en koppelwielen.
Draai de schroeven “85a” los en verwijder de plaatjes “03” en de beugels “84”.
• Verwijder veren “53”,
“25”, bandgeleider “46” en de ‘oeugels
voor het opspoelen en terugspoelen.
• Draai de schroeven “71” en “116” los en verwijder lager— plaat
“72” en lager “73”.
• Draai de drie bevestigingsschroeven van de montageplaat, waarop o.a. de lagerplaat ‘72”
gemonteerd is, los en verwijder de montageplaat, zodat het vliegwiel uitge.omen
kan worden.
Let hierbij op dat de aansluitiraden van de o/w
kop, poets— kop en
81(8 niet kapot getrokken worden.
• Vervïijder het vliegwiel. Vermijd hierbij, dat het onderste lager gaat draaien.
OpmorkinP : Draai bij de hormontage de bevestigingeschroeven van de
moatagenlaat en van de lagcrplaat losvast aan.
b. Instelling
1. Plaat,je ‘8”.
• Dit plaatje moet zo ver omhoog geschoven worden tot de opstaande rand van de
spoelschotel, waarop de spoel komt te ligwen, zich 50 + 0,5 mm boven het frame bevindt.
2. Vliega’iel “44”
• Druk de snelheidstoets 19 om/zee (7”/sec) in.
• Schakel het apparaat uit door het indnikken van het knopje “12”.
Het vlie viel moet nu —
4 min, uitloen. Hierbij mogen geen van dc
tussenrollen “47” tegen het vliegvriel komen. Dit is in te stellen door de montageplaat langzaam heen en weer te schuiven.
• Is de uitlooptijd goed. dan de schroeven “71” vastdraaien.
Hierna nogmaals de uitlooptijd controleren. Is deze goed dan de drie bevostigingoschroeven
van de montageplaat goed vastdraaien,
• CorLtroleer de uitlooptijd. van het vliegwiel.
Controleer nu of dc bovenste tussenrol bij ingedrukte snelheidztoets zich onder
do rand van het vliegwiel bevindt.
De hoogte kan ingesteld worden met de
taatcc1roef “82”, Na het instellen
cle hor8rJoer goed vastdraaien.
EL 3538 —7—
• Controleer het op— en terugspoelen en de bandloop tijdens het opnemen of
weergeven.
De band moet zich zonder te wringen langs de koppen bewegen en moet glad langs
de aandrukrol “43” lopen.
• Druk de snelheidstoets 19 cm/sec (7-”/sec) in. De andere druktoetsen mogen
niet ingedrukt zijn.
De aanloopspanning moet nu <180 V zijn, waarbij de netspanningsoarrousel op
220 V moet staan.
XII, Bandge].eider “46”
Instelling
De bandgeleider moet zo gemonteerd worden
dat de punt naar het midden
van de toonas wijst.
XIII. Tussenrollen “47”
a. Vervanging
1. Bovenste
tussenrol
. Verwijder het ontlastbeugeltje van
het netsnoer.
• Draai de bevestigingsschroeven van montagebeugels van de druktoetsen-unit los
en trek de samenstelling naar voren.
• Verwijder het kapje “154”, klemring
“153” en ring “152”. Nu kan de tussenrol verwijderd worden.
2. Middelste
tussenrol
Verwijder de bovenste tussenrol.
• Verwijder het kapje “150”, knijpring
“149” en ring “148”.
• Til de bovenste geleidebeugel op en verwijder de tussen— rol.
3. Onderste tussenrol
• Draai de gehele samenstelling om zijn lengte—as om. Verwijder
kapje “133”, klemring “132” en ring “131”.
• Nu kan de tussenrol verwijderd worden.
b. Controle
1. Als geen der
snelheidstoetsen ingedrukt is, moeten de tussenrollen minstens 0,5 mm van het vliegwiel en van de poelie
verwijderd zijn.
2. De druk van de aandrukrollen tegen de poelie en het vliegwiel moet 400-500 gr. bedragen.
Dit is als volgt te meten
• Druk de 4,75 cm/sec (i 7/8”/sec) snelheidstoets in.
• Houd het uiteinde van de arm van de veerdrukmeter
achter het aan de achterkant
van beugel “56” uitstekende gedeelte van de bovenste geleid.ebeugel.
—8—
EL 3538
• Beweeg nu de veerdrukmeter in de richting van de bovenste
tussenrol en lees de uitslag van de meter af op het moment dat de aandrukrol
van het vliegwiel en motorpoelie wordt afgelicht.
• Controleer op dezelfde manier ook de drukkracht van de andere tussenrollen.
3. De tussenrollen moeten bij ingedrukte snelheidstoets in het midden van het
bijbehorende poelie gedeelte lopen en niet op de rand.
4. De bovenste tussenrol mag niet op de rand van het vlieg— wiel lopen. Voor
het eventueel instellen van het vlieg— wiel zie onder punt XX.
5. De netschakelaar moet door hefboom )hl46att worden uitgeschakeld als de knor
7i2ti wordt ingedrukt.
XIV.
Motor p52”
a. Vervanging
• Soldeer de verbindingen los.
• Draai de vier bevestigingsschroeven los.
• Draai de bevestigingsschroeven van de lagerblok een paar slagen los.
• Houd nu de poelie vast en draai de as van de motor rechts- om en trek
tegelijkertijd de as uit de koppelveer p161”.
Opmerking : Draai de schroeven van de lagerblok bij de her- montage
losvast aan.
b. Instelling
• Sluit het apparaat aan op 100 V, waarbij de spanningscarrousel op 220 V moet
staan.
• Verwijder de aandrijfsnaar “61’.
• Schakel de
netschakelaar in door beugel “146a” naar boven te draaien.
• Stel nu de lagerbok met poelie “54” t.o.v de motor zo in, dat de motor
aanloopt. Let er op, dat geen van de tussen- rollen tegen de poelie komt
• Draai de schroeven van de lagerbok wat meer aan en schakel de netschakelaar
een paar keer in en uit. De motor moet dan steeds aanlopen.
Draai nu deze schroeven aan met een koppel van 30 cm kg en controleer het starten van de motor nog een keer om te zien of de lagerbok niet verschoven is.
Breng de aandrijfsnaar “61” aan.
• Controleer of de tussenrollen in het midden van de loop- vlakken
van de poelie lopen en
niet op de randen.
Controleer het
stoorniveau. Is dit te hoog, dan de aansluit- draden van de motor oradraaien.
EL
3538 —9—
XV. Laperbok met poelie “54”
a. Vervanging
• Verwijder de aandrijfsnaar “61”.
• Draai de bevestigingsschroeven los.
• Houd de poelie vast en draai de motor rechtsom dan kan veer langzaam van de
motor—as verwijderd worden.
Opmerking : Draai de bevestigingsschroeven bij de hermontage los—vast
aan.
b. Instellin_g
Als onder XIV punt b besproken is.
XVI. Spoelschotel “56” rechts
Instelling
1. Druk de toets “STOP” in.
De onderkant van de spoelschotel moet nu ongeveer 1 mm boven de rubberen doppen
“88” liggen.
Deze afstand is in te stellen door dn of meer PVC ringen aan te brengen. Onder
codenumrner A9 868 66 worden 150 ringen met verschillende dikten in een zakje
geleverd.
2. Druk de opspoeltcets in.
De spoelschotel roet nu goed op de drie rubberen doppen liggen.
3. Slipkoppeljng
• Leg een volle 7” spoel op de spoelschotel “56”.
• Leg een knoop in het uiteinde van de
band.
• Steek de arm van een veerdrukmeter in de knoop en meet de kracht, die nodig
is om de spoel linksom te laten draaien. Deze kracht moet 18 + 2 gr. zijn.
• Draai de spoel om en meet de
kracht, die nodig is om de spoel linksom te laten draaien. Deze kracht moet 23 ± 2 gr. bedragen.
Zijn deze krachten niet goed. dan moet de viltring en de bovenkant van de
rneeneemschijf “92” met tetrachloor—koolstof schoongemaakt worden.
XVII. Spoelschotol liiks 62 (zie XVI echter slipkoppel 8—10 gr.)
Rem.
Instelling
1. De rerakracht van de linker rem moet
100-200 gr. bedragen en
is als volgt te controleren
• Druk de toets
“STOP” in.
• Leg een volle 7” spoel op de linker spoelschotel en leg een knoop in het uiteinde
van de band.
-.10—
EL 3558
Steek de arm van een veerdrukmeter in de knoop.
Meet nu de trekkracht, die nodig is om de spoel linksom te laten draaien.
Idem rechtsom draaiend : 35—85 gr.
2. De remkracht van de rechter rem moet 100-550 gr. bedragen en moet op
dezelfde manier gemeten worden als onder 1 beschreven is, echter
rechtsomdraaiend.
Linksom : 65 —
85 g0
Eventueel de remveer “58” een gat verzetten.
XVIII. Zelfinstellend lager “73”
a. Vervanging
• Draai de schroeven “75” los.
• Draai de moer van de bandgeleider “46” los.
• Neem nu lagerplaat en lager van de toonas.
• Na hermontage de toonas vetvrij maken met tetrachloor— koolstof.
b. Controle
Controleer de uitlooptijd van het vliegwiel, zoals beschreven is
onder XI punt b-2.
Opmerking : De lagers van het vliegwiel mogen door de lager platen niet
geheel vastgeklemd worden.
XIX. Zelfinstellend. lager “78”
a. Vervanging
• Als beschreven is onder XI punt a.
• Het lager kan verwisseld worden, nadat de schroeven “81” zijn losgedraaid.
fij hennontage de schroeven “81” niet vastdraaien.
b. Instellingen
• Als beschreven is onder XI punt b.
Als het vliegwiel ingesteld is, de schroeven “81” om de beurt een slag
aandraaien. Het lager mag echter niet door de lagerplaat vastgekleind
worden.
• Controleer na het aandraaien van de schroeven “81” nogmaals de uitlooptijd
van het vliegwiel.
EL
3538 —11—
XX Taatschroef_“82”
a Vervanging
Draai de boraoer een
paar slagen 1os daarna kan de taatsschroef worden losgedraaid.
b tli
De schroef moet zo -7orden ingesteld, dat
L De bovenste tussenrol “47”
zich onder de rand van het vliegwiel bevindt als de toets 4,75 cm/sec (i 7/8”/sec) is ingedrukt.
2 De axiale speling 0,5 mm is
XXI. Koppelwie1en “j”
a. Instellin
De hoogte van d
koppe.Lv-ielen moet zo ingesteld worden, dat de iigplaatzen van de poelie en de
beide koppelwielen voor de aandrijfsnaar in hetzelfde horizontale vlak liggen.
De hoogte kan ingesteld worden door én of meer ringen “86” aan te
brengen. Onder codenuinmer A9 868 65 worden 150 ringen met verschillende dikte
geleverd.
b. Controle
Controlee het op— en terugspoelen met een 5”spoel Als er bij het terugspoelen
moeilijkheden zijn, moet cn van de drie zwarte rubberen dop en van de linker koppelrol vervangen worden door een witte.
De witte doppen zijn van een ander soort ru.bber gemaakt. Dit rubber is zackter, waardoor de koppeling tussen de spoel- schotel en koppelrol beter wordt.
XXIISchake]aar SKI”124”
in
Soldeer de
verbindingen los.
Verwijder veer “123”.
Draai beugel “120’ tegen de draairichting van de wijzers van een klok in en neem stang “lik”
uit zijn ligplaats. Trek de schakelstrip aan het uitstekende eind uit het
apparaat.
Vervîijder nu de strip met de statorcontacten,
b Instellln
Als beschreven is onder IV punt b.
—12— EL 3538
XXIII. Kopielveer “161”
Deze is te
vervangen en is in te stellen als onder XV beschreven is.
XXIV. Relais Re2 “175”
a. Instelling
De hoogte van dit relais moet zo ingesteld zijn dat de vergrendelbeugel “lOOa”
zo ver wordt weggetrokken, dat de ingedrukte opneern- en weergeeftoets in hun
ruststand kunnen terugspringen, als het anker van dit relais is aangetrokken.
b. Controle
Het relais moet bij een netspanning van 180 V, waarbij de netspanningscarrousel
in de stand 220 V moet staan, nog goed funktioneren.
Te controleren als onder VII punt b.
XXV. VolumereelaarsR5O en R31
a. Vervanging
• Verwijder beugel “30”. Meet eerst de afstand tussen de bovenkant van deze beugel
en de rand van de holle as, waarop deze geklemd is.
Verwijder de afschermkap van de versterker.
• Soldeer de verbindingen los.
. Verwijder veer l?l23t
• Draai beugel “120” tegen de draairichting van de wijzers van een klok in en
neem stang “118” uit zijn ligplaats.
• Trek de schakeistrip aan het uitstekende eind uit het a1paraat.
. Nu kan de moer van de
volumeregelaar met een steeksleu— tel lcsgedraaid worden.
Opmerking : Bij het inschuiven van de schakeistrip moet deze met een
schroevedraaier iets opgelicht
worden.
XXVI. Stekerplaat “19
Controleer de werking van de contacten van 31(4
en 31(6.
Steek een steker in de lijnuitgang Bu6.
De contacten 72, 73 en 74 moeten dan doorverbonden zijn en R30 kortaluiten.
b. 5K6
Steek een steker in de tweede luidsprekeruitgang. De contacten van 31(6 moeten
nu de ingebouwde luidspreker uitschakelen.
EL 3538 —15—
XXVII. Bandcontaot
SK
De beugel van het bandcontact moet zo staan, dat bij een volle 7” spoel het begin van de band niet tegen deze beugel aan kan komen. Pas als de helft van de bandvoorraad
van de spoel is afgewikkeld, mag de band de beugel raken.
Band one iha id
a. i23ecj7/soc1.
• Druk de toets 19 em/sec
in.
• Zet op het losse uiteinde van een volle spoel een lengte af van 9,525 m (75”) en merk het begin en einde van dit stuk.
Breng de spoel met band aan.
• Vervîijder de sierkappen ‘‘4 en “10”.
Druk de weer,meeftoets in.
De tijd die ligt tassen het passeren van het eerste en tweede merkpunt moet 50 ± 1 sec. bedragen.
b. ,5 em/sec (“/seC).
Als boven.
Pa tijd, die tussen het passeren van het eerste en tweede
iaerkpunt ligt, maat liggen ;ussen de 102 en 98 ccc.
c ,75
c/c iL”Isee .
A1 onder aur:t
ke tijd, die
ligt tussen het ,asseen van de twee merk— punten, moet liggen tussen 2C en 194 sec.
XLIX. Onderhoud ensin
a. Onde rh oud
Het 1adafali jsc noot zo na ee dan van de kopren, toonas, aandrukrol en banJgcleidcr worden verwijderd.
Vorwijder hiertoe do afdekkappen “4”
en “10” en maak de genoemde
onderdelen met een met tetrachloorkoolsto±’ bevochtigde (lOok of kwastje (geen
nylon) schoon.
De toetzen mogen alleen met con droc .oek schoongemaakt
worden. Hierbij geen fetrackloerkoolstof, tri, o.cl. gebruiken,
daar dan de lak, waarmee çic toetsen zijn bespoten,
o1)lOSt.
Na ongeveer î00 bedrijauron moeten de volgende lagers met n of twee druppels olie
gesmeerd worden.
1 De lagers “75” en “70” van het vliegviiel.
2. De legers van de motor
5 Dc laacra van de pcclie.
4. Hot lager van de aandrui:rol.
—14—
EL 3558
Aanbevolen wordt
om “Esso Handy Gil” te gebruiken. Deze olie
kan onder codenurnmer Cl 602 17 geleverd
worden.
De volgende
onderdelen met “Shell Alvania Grease EB2” smeren
(codenummer A9 024 ii).
1. De ligplaatsen van de lagers “73” en “78” van het
vlieg— wiel.
2 • De lagers van de tussenrollen “47”.
3. De zijkanten van de opneem-,
weergeef-, opspoel— en terugspoeltoets.
4. De beugels “32” en
“97” aan weerskanten van het slopgat.
5, De lip van de beugel van knop fl711 en wel daar, waar veer “67” zich bevindt.
6. De doornen van de beugels “19”, “65”, “66”, “120”, “178” en “183”.
7. Het uiteinde van de beugels “51” en “84”.
8. De beugel “67” en wel aan weerskanten van het slopgat en vlak achter de
opstaande lip met het remviltje.
9. De doornen voor de koppelwielen “87” en de assen “89” over de gehele lengte.
10. Het uiteinde van de blokkeerstrip “100”.
Bij het smeren van de onderdelen moet er goed opgelet worden, dat er geen vet
of olie op de rubberen delen komt.
1. Ombouwvoorschrjft voor het ombouwen van 50Hz apparaat in een
60 Hz en omgekeerd.
1. Neem het loopwerk uit de koffer.
2. Soldeer de verbindingen van de motor met de nettransformator als volgt om.
draad : motor-nettransfornatcr van 2’ naar 5’ ) van 50 Hz draad : motor-nettransforriator van 51
naar 4’ )
in 60 Hz
draad : motor-nettransformator van 3, naar 2 ) van 60 Hz draad : motor-nettransformator van 4*
naar 51 )
in 50 Hz
5. Verwissel de geleidebeugels van de
tussenrollen. De afstand tot de nieuwe elie is anders bij de in 60 Hz
omgebouwde apparaten te groot of bij de in 50 Hz omgebouwde apparaten te klejn.
• Verwijder het ontlastbeugeltje van het netsnoer.
• Draai de vier bevestigingsschroeven van de montagebeugel los.
• Trek nu de gehele samenstelling naar voren.
• Vervrijder nu achtereenvolgens kap “154”, klernring “155” ring “1 52” en de bovenste tussenrol “47”.
• Buig nu lip “125” recht en verwijder de bovenste geleide— ‘beugel “51”.
EL
3538 —15—
Verwijder kap “150”, klemring “149”, ring “148”
en de middelste tussenrol
“47”.
Buig nu lip “125” recht en verwijder de middelste geleide— beugel “51”.
IJonteer de nieuwe geleidebeugels in omgekeerde volgorde. Draai daarna de
gehele samenstelling om zijn lengte—as, verwissel de onderste geleidebeugel en
schuif de samenstelling weer op zijn plaats.
4, Verwissel nu de iDoelie
Verwijder hiertoe de aandrijfsnaar “61”.
Draai de schroeven van de laerbok los.
• Houd de propeller van de motor vast, draai de poelie linksom en trek
tegelijkertijd de veer “161” van de motoras af.
• Draai de veer van de nieuwe poelie op dezelfde manier op de motor as.
• Stal het apparaat aan or 00 V , waarbij dc spanningscar— rousel
in dc stand 220 moet staan.
Schakel de netschai:elaar 0K7 in door de beugel “146a” omhoog te draaien
De poelie moet nu zo ingesteld worden, dat de motor gaat draaien (Geen der tussenrollen mag
tegen de poelie komen).
• Draai de schroeven van de laerbok met een koppel van 50 cmkap vst, en :chakel
ox7 nop een paar keer in en uit en coritroleer het aanlopen
van de motor.
Breng de aandrijfsnaar weer aan.
Controleer de bandsrelheid. en het op— en terugspoelen.
5. Stel geleidebeugels voor 50 iIz — A9 86B 69
60 Hz -
Â9 068 70
Poelie voor 50 Iz — T 860 78
60 Hz — 7T 860 79
Contro leme ipen
a. uisniiIen
• Druk 6n der snelhedstoetsen in.
• Draai de volumcre::eiaars op minimum.
• ::eet de volcn&e aaaninpen t o aarde.
‘1f |
6,3 + 5,5 ; |
|
+1 |
270 |
V |
Tolerantie : ± 5 ‘, |
|
—16— EL 3538
De
cijfers, die tussen haakjes staan, geven het nummer van de buispennen aan. De
letters geven de meetpunten op de montagestrip.pen, die in fig. 29 zijn
getekend, aan.
b.. Opneemversterker
• Vervijder B5.
• Druk de opneemtoets en de hieronder genoemde snelheidstoets in.
Sluit een buisvoitmeter aan tussen meetpunt M2 en aarde.
1. Frequentiekarakteristiek van de radio/pick—up ingang.
• Sluit een L.F. —toongenerator aan tussen meetpunt Ml en aarde.
• Draai volumereelaar “6v rechtsom en volumeregelaar 115H linksom.
• Regel de
ingangsspanning Vi zo dat de uitgangsspanning Vu bij 1000 Hz 4,15 mV bedraagt
als de toets 9,5 cm/sec (3-”/sec) is ingedrukt. (Vi
moet dan 40 mV ± 1,5 dB zijn).
Voor het meetschema zie fig. 26.
+
Gemeten met - Vi
++ Gemeten met - Vi
|
Bi |
|
32 |
|
B3 |
B4 |
|
|
Va |
70 |
(E) |
110 |
(F) |
275 (L) |
50 |
(7) |
V |
Va’ |
— |
|
100 |
(H) |
— |
280 |
(9) |
V |
Vg2 |
— |
|
— |
|
225 (7) |
— |
|
V |
Vk |
1,75 |
(3) |
1,7 |
(8) |
15,5—17,5 |
|
|
v |
Frec. |
4,75 cm/sec |
9,5 cm/sec |
19 cmn/sec |
60 |
4,1 +
|
4,1 +
|
4,1 ÷ |
Tolerantie |
± 1,5 d.B |
± 1 dB |
± 1 dB |
EL 3538
—17—
2.
Frecuentiekarakteristiek van de microfoon-ingang
Sluit nu
1)U (.
Regel de
bij 1000
zijn).
•
Sluit een LF -
toongenerator aan op
BuL
Druk de snelheidstoets 19 crn/sec (7j-”/sec).
• Draai volumoreelaar “5f’ rechtsom en volumeregelaar H6 linksom
• Regel de ir.gangsspanning Vi zo dat de uitgangsspanning Vu bij 1000 Hz 415 mV
bedraagt (Vi moet 0,45
mV ±
1,5 ciB zijn).
• Voor r:ectscema
zie Lig. 25.
de
bufsvoltn:eter aan op cie afiuisteruit;ang
ingangazanning Vi zo dat de ug t --szpanning Hz 220 mV bedraagt. (Vi moet
0,5 mV 1,5 dB
5,
agevoelieid.
Draai de schroeven .0, D en 0- een uaar alagen los en vernijder de afzoherahar.
Sluit een L.F. toongenerator aan op Bul
Dik de
znel1ieiciztoez i cm/zec (7’/sec) in.
• Draai de volumcregalaar “6e’
eheel linksom en volume— regelaar “5 geheel roehtcco:::.
• Rcgai dc ing:n’- ;anning zo dat de uitga:igssaanning z,i5 inV bedraagt.
iieetfrecucntie 1000 He.
Freq. |
Vu |
60 Hz |
4,0 mV |
10000Hz 12,5 mV |
Freq. |
|
Vu |
|
60 |
11z |
210 |
mV |
1000 |
Hz |
220 |
mV |
6000 |
Ils |
250 |
mV |
10000 |
Ez |
275 |
mV |
14000 |
Hz |
550 |
mV |
16000 |
Hz |
560 |
m/ |
0000 |
ziz tJ0 |
mV |
—18— EL 3538
Controleer de spanning op de hieronder genoemde punten.
4.
Instellen van Q5
• Sluit een L.F.-toongenerator aan op de radio/pick—up ingang Bu3,
• Druk de snelheidstoets 19 cm/sec (7--”/sec) in.
• Regel de ingangsspanning bij 1000 Hz op 110 mV.
• Stel de uitgangsspanning met R30 in op 4,15 rnV.
• Regel nu de
frequentie van de toongenerator âf op 16000
Hz. -
• Regel de
uitgangsspanning met C5 af op 6 mV 1,0 dB.
Qpnierking : C5 moet aangebracht word.en als B2 oscilleert en nadat de
hieronder genoemde eventuele oorzaken zijn gecontroleerd.
Het oscilleren van B2 is te herkennen aan het geheel of gedeeltelijk sluiten an
de gevoelige delen van de niveau-indicator B4. De frequentie is niet te horen.
Oorzaken :. Aardverbinding van Bul onderbroken.
• Groene draad van steunpunt Spi koppelt met R30 (De draad naar
boven buigen).
Blauwe draad van het steunpunt tussen de contacten 22 en 20c koppelt met de
grijze draad van contact 5 . (De draden van elkaar buigen).
Contact 20 maakt geen contact. Groene draad van C1O koppelt met grijze draad
van contact 59 (De
draden van elkaar buigen).
5. Instellen van Li
• Draai de schroeven B, D en G een paar slagen los en verwijder de
afscherrnkap.
• Sluit een L.F. toongenerator tussen de punten Ml en aarde.
Druk de snelheidstoets 9,5 om/zee (3-”/sec) in.
• Regel de frequentie van de toongenerator op 10000 Hz.
• Stel nu met de kern van Li zo in dat de uitgangaspanning
10,0 mV bedraagt.
• Lak de kern goed af.
a |
Bi (E) |
64 |
mV |
g |
B2 (c) |
15 |
mV |
a |
B2 (F) |
53 |
mV |
a |
B2’(M) |
50 |
mV |
a |
B2t(H) |
2,4 |
V |
EL 3538 —19—
c, eereefvorterker
Druk cie weergeef- en
de hieronder genoemde snelheidstoets
in.
Sluit een L.F. -toongenerator via een weerstand van 47 ko. aan tussen meetpunt M2 en aarde..
Draai de klankkleurregeiaar o.aeel
recntzom.
• Voor ineetccheina zie fig 27
1.Freouentiekarakteristiek,emeten
op de 2e iuidspreker— uit rren..
• Sluit een buisvoitmeter, waaraan een weerstand van 5,6 parallel is
gcccha!:elci aan op de 2e luidsTrekeruitgang
Bu4.
Meet niet het
hieronder gegeven ingangaspanningen Vi de uitgangsspanning als funktie van dc
£racuentic.
95 - 19 cm/sec
vi reo -
5 7,5 /sec
2. GevcoLLheid
van dci— utr
Sluit een buisvcJ.t:eter, waaraan een weerstand van 500 k: en con conacas!ator van 100 p2’ zijn aarallel geschaela, aan op de i — utang Duo.
Druk dc srioihcidntcets 9,5 ca/zec (5 ‘/sec)
in.
De uit:angsa:nin acet hij een inzangssignaal van
25 mV -
1000 Hz 50 mV - 15 ciD bedragen.
5. evochJ.
• Druk de sne:heidztoets 15 cm/sec (5 “/sec) in.
Regel de ingansspanning Vi zo dat de
uitgangsspanning van 13u4 bij 1000 Hz 440 mV bedraagt (Bu4 afgesloten met 5,0 ,.
nu de s.annia’ 01) de :ieronder genoemde punten.
125 |
60 |
Hz |
2500 |
2500 |
2500 |
mV |
12,5 |
200 |
Ez |
950 |
950 |
950 |
mV |
25 |
1000 |
Hz |
790 |
580 |
430 |
mV |
25. |
8000 |
Hz |
OLO |
650 |
250 |
mV |
25 |
10000 |
Hz |
590 |
480 |
210 |
mV |
25 |
14000 |
Hz |
500 |
260 |
130 |
mV |
Tolerantie |
; |
± L.5d3 |
--1 d6 |
+ 1 d3 |
|
—20— EL 3538
4.
Controle van de klankkleurreelaar
• Druk de snelheidstoets 9,5 cra/sec (3*”sec)in.
Sluit de buisvoltreter over een weerstand 5,6 r aan op de tweede luidzreker
uitgang Bu4.
• Met een ingangssignaal van 140 mV — 10.000 Hz moet de uitgangsspanninc
van Bu4, als R31 geheel rechtsom is gedraaid 2,3 V en
als R31 geheel linksom is gedraaid 0,50 V zijn (tolerantie 1,5 dB).
d. Overall karakteristiek
• Druk de snelheidstoets 19 cm/sec. (7- sec.) in.
• Zet de volumeregelaar R30 op maxim.mi en volwneregelaar R31 op minimum.
• Sluit een L.F. -tocngenerator aan op de radio/pick—up ingang.
• Druk de opneemtoets in.
• Neem met een constant ingangssignaal van 10 mV verschillende frequenties
tussen 60 en 16000 Hz op.
• Sluit een buisvoltmeter aan op de L- uitgang Bu6.
• Draai de klankkleurregelaar geheel rechtsom.
• Druk de weergeeftoets in.
• De uitgangsspanning moet nu binnen een gebied van 6 dB liggen. Deze spanning
bij 1000 Hz moet 80 mV zijn.
• In te stellen met C12.
De overall karakteristiek is met een bandsnelheid van 9,5 cm! sec en met een
bandsnelheid van 4,75 cm/sec op dezelfde manier meten. Bij een bandsnelheid van
9,5 cm/sec moet de uitgangs— spanning bij de frequenties tussen 60 en 13000 Hz
binnen een gebied van 6 dB liggen.
Het frequentiegebied. bij 4,75 cm/sec bandsnelheid ligt tussen 60 en 7000 Hz.
Opmerking : 1. Deze metingen kunnen via do meet-ingang M2 gedaan worden.
Het ingangssignaal moet dan
0,875 mV bedragen.
2. Door C12 te veranderen regelt men de bijstroom door de opneemkop.
aBI (E) |
42 |
mV |
g B2 (c) |
17 |
mV |
aB2(F) |
47 |
mV |
a B2(M) |
44 |
mV |
a B2(H) |
2,55 |
V |
glB3 (1) |
2,5 |
V |
aB3 (L) |
19 |
V |
EL
3558 —21—
Deze bijstroorn is te controleren door de spanning tussen M2 en aarde te meten.
Richtwaarde : 150 mV.
Door C12 te verkleinen krijgt men meer hoge tonen, en door C12 te vergroten
krijgt men minder hoge tonen
5
Distorsie en
stoorniveau, gecontroleerd bij 9,5
cm/sec.
Neem met een ingangssignaal van 110 mV 1000 Hz op, waarbij de L.F.
toongenerator op Bu5 aangesloten, R50 geheel rechts- om en R51 geheel linksom
gedraaid moet zijn.
Poets daarna een gedeelte van deze opname, waarbij de volumeregelaars geheel
linksom gedraaid moeten zijn.
• Geef het opgenomen signaal weer.
• Draai de klankkleurre’elaar geheel rechtsom.
• Regel de uitgangsspanning van Eu4 op V (Bu4 afgesloten met
5,6 ).
• De distorsie
moet <5% zijn.
• De distorsie gemeten op de L-uitgang Bu6 moet <4 zijn.
• Laat de volumeregelaar in deze stand staan en geef het gepoetste gedeelte van
de band weer.
Het stoorniveau moet nu <25 mV zijn.
• Het stoorniveau ‘emeten op de 1 -uitgang Eu6 moet <14 mV zijn.
• Is het stoorniveau te hoog, dan de aansluitdraden van de motor en/of van de
nettransformator omdraaien.
—22—
EL 3538
MECHANISCIE STUKLIJST
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14/15
16
18
19
22
23
24
25
27
35
36
37
39
40
41
45
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
Pos. |
Omschrijving |
Codenummer |
Telmachine |
|
|
|
WT 898 21 |
Koffer |
|
|
|
WT 252 23 WRB 801 UU/4x6 |
Sierkap |
|
|
|
WT 252 15 |
Knop compleet met veer |
|
|
|
WT 261 72 |
Veer voor knop 5 |
|
|
|
WRB 903 TT/5/32” |
Knop |
|
|
|
WT 261 73 |
Verrendelknop |
|
|
|
WT 836 70 |
Luidsprekerrooster |
|
|
|
WT 912 64 |
Druktoets |
|
|
|
WT 261 75 |
Sierplaat |
|
|
|
WT 252 17 |
Druktoets |
|
|
|
WT 261 75 |
Drukknop |
|
|
|
WT 261 68 |
Kofforslot |
|
|
|
V3 468 59 |
Druktoets |
|
|
|
WT 261 74 |
Handvat |
|
|
|
WT 835 72 |
Spanwiel |
|
|
|
WT 881 87 |
Lagerplaat voor pos. 18 |
|
|
|
WT 882 37 |
Trekveer |
|
|
|
WT 740 69 |
Schakelaar SK3 |
|
|
|
WT 887 04 |
Schakelaar SK2 |
|
|
|
WT 886 66 |
Trekveer |
|
|
|
WT 740 67 |
Microfoon plug |
|
|
|
WT 865 57 |
Profielveer |
|
|
|
WT 765 23 |
Trekveer |
|
|
|
WT 740 66 |
Trekveer |
|
|
|
WT 740 59 |
Poetskop |
|
|
|
WT 855 05 WT 855 44 |
Aand.rukvilt |
|
|
|
WT 821 53 |
Drukro]. |
|
|
|
WT 881 66 |
Vliegwiel met toonas |
|
|
|
WT 886 03 |
As van dnücrol |
|
|
|
WT 646 12 |
Dandgeleider |
|
|
|
VIT 902 26 |
Tussonwjej. |
|
|
|
WT 881 86 |
Schakelaar SK7 |
|
|
|
A9 869 12 |
Lampvoet B4 |
|
|
|
976/PW4x12 |
Profiejveer |
|
|
|
WT 765 27 |
Stel geleidebeuge].s 50 |
Hz |
|
|
A9 868 69 |
Idem voor 60 Hz |
|
|
|
A9 868 70 |
Motor |
|
|
|
JW 315 60 |
Trekveer |
|
|
|
WT 740 67 |
Lagerbok met poelie 50 Idem voor 60 Hz |
Hz |
|
|
WT 860 82 ,,
|
Trekveer |
|
|
|
|
Spoelschotel rechts |
|
|
|
WT 821 93 |
EL 3538
—25—
WT
882 93
V’T 822 97
WT 740 94
WT 496 08
WT 496 09
7T 821 94
WT 135 16
WY 837 27
VÎT 740 56
WT 265 28
WT 277 17
WT 265 28
WT 477 20
/T 835 88
A9 868 65
57
59
58
60
61
62
63
64
68/6 9
73
77
78
79/80
82
86
87
88
89
92
94
95
96
98/99/102
107
108
109
123
124
126
1 30/131
136
138/139
/ 40
141
14 5t/ 148
15 1/1 52
155
160
161
168
t/m 170
172/1 73
174
176
Relais
Rel
Rembeuge 1
Trekve er
Aandrijfsnaar voor telwerk
Aandri j fsnaar
Spoelschotel links
Rubber tule
Schakelaar SK8
Trekveer
Lager
Lagerplaat
Lager
Rubber tule
Taatschroef
P.V.C. ringen
Koppelwiel rechts en links
Pro p
As links
As rechts
Meeneemschijf links
Idem rechts
Trekveer
Trekveer
D rukve er
As
Trekveer
Trekveer SK3
Trekve er
Trekveer voor SKi
Schakelaar SKi
Drukveer
P.V.C. ring
Profjelveer
Ringen
Drukveer
Ringen
Ring
Profielveer
Ring
Koppe lve er
Veer
Veer
Relais Re2
Ring
WT
mm
.1.
WT
WT
WT
WT
WT
JT
WT WT
WT /T
882
54
252 12
887 00
886 99
477 97
886 55
740 67
740 56
730 46
616 97
740 84
740 56
740 58
740 65
WT 886 65
VÎT 730 50
A9 868 95
WT 765 26
A9 868 95
WT 730 43
A9 868 95
A9 868 95
WT 765 34
A9 868 95
‘/T 760 12
WT 750 42
WT 730 68
WT 882 91
A9 868 95
Pos. |
Omschrijving |
Codenuxnmer |
ELECTRISC1
STUKLIJST
Ti
T2
LI
vii
R30 1 M )
R31 1 )
R32 10 kci
Cl . 50 F (12,5 v)
C16 100 F (35
v)
C18 50+32+32F 400 V
C5 1...6 pF
—24.- 5 fl•
__ -
179
195 niuit1.ioat
Indicatieplaat voor pos. 195
196 Sierraarn
197 Spannins carrousel
198 Iodeiplaat
199 Deksel in bodemplaat
200 Afaekplaat voor spanninscarrouo ei
Code
nuniae r
,dT 730 68
dT 887 02
WT 306 70
WT 230 95
WT 886 61
T 835 98 dT 855
04 T
306 75
WT 510 92 WT 511 21
WT 561 79
974/63
Bi 640 16
B8 305 08B/1OK
909/B50
AC 8102/100
 6027
907/1E-6E
907/10-50E
JFW/SR.
vct
t
0)
c’J
Is-
0
n
F
L&
--
T-
Tc )
r-
->-‘
115 66 114 65 35 113 112 111 110 103
38 67 117 116
37
i(2 100 l0Oa®
-1 -
101
97
72
73
74
108
70 t--- (5 97 32
1S22
71 Fig.6 92
77
78
79
80
81
82
89
88
87
‘86
85
84
83
) 7
83a F1g.5
F19.4
154153
\
\
\
\
157 156 ()
\
\\
\
132 133 134
C326 03
Fig.9
118
119
Fig.7
1)
125 R1852
Fi9.8
F i gil
/
1&
182
165
40
1 // t/
1
-
/
flv /
174 -j[’
Re2
Fi.12
F i g.13
u
ü
u
ü
Û
u
ü
u
u
u
ü
u
ü
u
ü
u
u
ü
ü ü
ü
ü
ü
ü
ü
ü
u
u
F1 g.1 4
Is,
e
.0,
Fig.16
Fig.17
Fig.18
C32081
0
[AfF |
Bu1-c |
|
M2 |
Ml |
M2 |
EL3538 |
0
c’J
SK3
POSITION
STOP
SK3
POSITION:
PLAY BACK
SK 2
POSITION:
STOP
SK2
POSITION:
RECORDING
5P7
2 S
SKi
Ml
SK4
98
96,
SK8
SK3 J
R5Q
62
22 15 44 524 17o 46 476 52 51 56 53 40
10$ 4$. 1$, 06$. 2Oc, 06$ 2Cd. 5$, 54$. o$ so’, ss. 14
1R11
SK 3
Bi-B5
0
Os
611
04
K2 1
SKi
POSITION :71/2’ (l9cm/sec.)
7 1 8
4 3 6
SKi f F
2
5
PCi5ITION:
33/t.”( 9,5cm /sec.)
POSITIONî7/8’I.75cm/sec.)
SK2
16
L
Ki
1
3
2EV4
Lii ___ ___ 25 lOb 204 22112 61
710
-
SK ‘2
730
SK6
51
51
S”
51’
96
SK8
F
[R 20. 1. |
7. 4.2. 5. 30.36. 31. 35.12, |
9, |
10. 11. 34. |
1316,15,18$i’Z
19, El. 50.
|
|||
0 |
1. 2. 3. 8. |
4. 5. |
26. 6. |
7. 23. |
9. |
10. |
11. |
—-.-1 |
62 42 06 42 470 406 50 48 62 61 66 53 80 |
|
L..... lOo 01 13 466 40c07b 46 69 00d 19 50 55 57 |
62 42 05 14 470 40b 61 69 52 51 56 63 67 H |
204 052 29 2’ 0P3 556 SP6 60 58 |
24 26 25 20b’ 204 058’ 22 20d’ 27” o$ sPo |
261 29 21 |
uI,i ir.i0iZ |
110
Il Il• 0 d3 u
F0
0
0
0
0 - 0
D 0
0
< <
..
1\)
L
0 0
0
0 0
1F
0g
1 o r
.1
1— -----
1
H 1
1
1
1I
flTT
/4
7
1
uj
1
0)
1
1
0: . oj4.
:
::I ‘
-1
0
0 0
0 0 0
0
0 0
0 0 0
z z
0 0 0
0 m m
(0 (0
0 0 0
0 0 (0
N
1
1
220
1
1
6
PHILIPS
RECORDERS
EL
3538 -01-15.19
II
Specificatio.
EL 5538—01 is identical to the EL 3538—00 however for 60 c/s.
EL 5538—15 is identical to the EL 5558—00 however with 5—core mainsflex.
EL 5558—19 is identical to the EL 5558—00 however according to Semco
prescriptions
Specificatie.
EL 5538—01 is gelijk aan de EL 5558—00 echter voor 60 Hz.
EL 5538—15 is gelijk aan de EL 3538—00 echter met
d.rie—aderig netsnoer.
EL 5538—19 is gelijk aan de EL 5558—00 echter volgens Semco—eisen.
Sp4cification.
EL 5558—01 comme EL 5558—00 cependant pour 0 c/s.
EL 5558—15 comme EL 5558—00 cepend.ant avec cordon de rseau . trois conducteurs.
EL 5558—19 comme EL 5558—00 cependant selon les prescriptions Semco.
Spezifikation.
EL 5538-01 wie EL 5538-00 aber für 60 Hz.
EL 5558—15 wie EL 5558—CO aber rnit 5 adriger Netzschnur.
EL 5558—19 wie EL 5538—00 aber laut Semko Vorschriften.
Especificaci 6n.
EL 3538-01 es igual al EL 5558—00 pero para 60 c/s.
EL 3558—15 es ial al EL 5538—00 pero con cord6n de red de tres almas.
EL 5558—19 es iial al EL 5558—00 pero
segiSn las exigencias Semco.
JFW/PvdE
SERVICE
INFORMATION
Copyright Central Service Division NV. PHILIPS’
GLOEILAMPENFABRIEKEN, Eindhoven
Confidential nformation for Philips Service Dealers
Prlnt.d in HoII.nd 95 711 49.1 .82